Salvati Copiii 2 1 200x133 Un gest pentru o viata!

Un gest pentru o viata!

Salvați Copiii lansează duminică, 9 octombrie, campania Un gest pentru o viaţă, menită să atragă fonduri pentru echiparea spitalelor cu incubatoare și alte echipamente performante.

Evenimentul de lansare se va desfășura pe parcursul întregii zile de duminică, la etajul 1 din Promenada Mall, și va lua forma unei petreceri cu copii, pentru copii: vor fi organizate ateliere de origami, pictură și modelare, face-painting și dans, vor avea loc concerte (Andra și Răzvan Gogan, Andrei Leonte, grupul Fargolino) și spectacole de dans. Printre picături, se va face strângere de fonduri: atât în Promenada, cât și în Băneasa Shopping City, vor exista standuri la care susținătorii Salvați Copiii vor putea achiziționa brățări și body-uri pentru nou-născuți, simboluri ale campaniei de reducere a mortalității infantile. 

2 euro pentru o viață 

Astfel, începând de săptămâna viitoare, Organizaţia Salvaţi Copiii va derula la nivel naţional campania Un gest pentru o viaţă, prin care va promova în rândul publicului larg numărul de donații prin SMS 8833. Campania este menită să susţină Programul naţional de reducere a mortalităţii infantile, pentru modernizarea maternităţilor şi a secţiilor de nou-născuţi, precum şi pentru oferirea de suport parental. 

În context, Salvați Copiii a lansat, în 2010, unul dintre programele cu cel mai puternic impact din istoria organizației, „Fiecare copil contează”, menit să contribuie la reducerea mortalității infantile şi a morbidității în rândul copiilor sub 5 ani cu nu mai puțin de 15%, până în 2015. La data demarării programului, lucrurile stăteau dramatic: rata mortalității infantile în România era de 10,1 ‰ (2.660 de decese raportate în rândul copiilor mai mici de 1 an), de departe cea mai mare la nivelul Uniunii Europene. 

Mii de donatori s-au alăturat cauzei Salvați Copiii și, în timp, organizația a reușit să doteze 54 de maternități și secții de nou-născuți din întreaga țară cu echipamente medicale în valoare de 4.800.000 de lei, contribuind la salvarea a peste 10 000 de copii anual. 

La trei ani de la demararea campaniei, rata mortalității a scăzut la 8,5 ‰ – așadar, o scădere importantă, de aproape 1.000 de decese în cifre absolute. Chiar și așa, în continuare, în România, un copil mai mic de 1 an moare la fiecare 5 ore, iar România se situează în continuare pe primul loc în clasamentul ratei mortalităţii infantile (pentru comparație, media europeană este de 4‰). 

Donând un SMS în valoare de doar 2 euro la 8833, fiecare dintre noi poate acorda o șansă la viață miilor de copii născuți prematur în spitalele din România.