Romania este si ea inclusa in strategia de expansiune pe termen mediu in tarile din centrul si estul Europei, spaniolii vizand identificarea unui partener francizat, care sa opereze o unitate, cu dreptul de a se extinde pe viitor, dobandind statutul de master francizat.

Lansata in anul 1993, marca Neck&Neck a devenit, cinci ani mai tarziu, una dintre cele mai cunoscute si renumite retele de produse vestimentare destinate copiilor cu varsta cuprinsa intre 0 si 14 ani. Fata de ceilalti competitori care creeaza articole vestimentare pentru copii, Neck&Neck si-a creat de-a lungul timpului un stil propriu, predominant clasic. In prezent, brandul se impune pe piata printr-un numar de 600 de articole vestimentare create pentru fiecare sezon/colectie. Magazinele Neck&Neck se evidentiaza printr-un aspect inedit, al caror design corespunde segmentului de varsta caruia i se adreseaza. Prin urmare, sunt agreate spatiile luminoase si primitoare care, pe langa locul destinat expunerii articolelor vestimentare, dispun si de un loc de joaca pentru copii. Unitatile se amenajeaza pe o suprafata recomandata de aproximativ 60 de metri patrati, iar locatia acestora trebuie sa vizeze marile centre comerciale din orase cu o populatie de peste 100.000 de locuitori.

Investitia initiala necesara pentru deschiderea si operarea unui magazin Neck&Neck se ridica la circa 120.000 de euro, taxa de intrare in franciza fiind de 24.000 de euro. Tot in categoria costurilor de start-up relevante se includ si cele necesare amenjarii spatiului, estimate la 600 – 750 euro/mp, dar si cele pentru achizitionarea mobilierului, estimate la 12.000 de euro, precum si garantia pentru stocul initial de marfa. Contractul de franciza, stabilit pentru sapte ani, include si redevente, francizatul urmand a plati francizorului 2% din cifra de afaceri lunara.

In prezent, unitatile Neck&Neck sunt localizate in Europa, Orientul Mijlociu, America Latina, in tari precum Spania, Portugalia, Italia, Elvetia, Franta, Marea Britanie, Austria, Mexic si Republica Dominicana.

Sursa: www.capital.ro